Wisselt per filiaal.eva91 schreef:Ik wist niet dat dit bestond! Naar wie ga je toe als je de overdatum of datum van vandaag producten hebt? Zeg je dat gewoon bij de kassa en krijg je het dan gratis mee?Huubskeee schreef:Ik was even niet meer actief, maar dit is mijn specialiteit. Behold: alle geheimen van Jumbo:
De vers is vers garantie werkt als volgt:
Datum van vandaag: zoveel producten als je wil met deze datum mee naar huis. (Uitgezonderd babyvoeding, tabak, alcohol, de krant etc.)
Datum van gisteren of nog verder in het verleden: één stuk van dit product gratis mee naar huis. Neem wel beide producten (1 met goede datum, 1 met slechte datum) mee naar de kassa.
Vervolgens:
De versgarantie van Jumbo is ook van toepassing op verse groenten en fruit, met speciale uithaalcodes. Omdat weinig mensen deze code kennen, hier de tip:
De uithaalcodes bevatten een weeknummer en een letter (A t/m F). Je zou de een code kunnen zien als 46C, waarbij 46 de week is waarbij het product uit de winkel gehaald dient te worden en de C staat voor woensdag. A is maandag, B is dinsdag etc. etc. Deze weeknummers lopen ook door tijdens de jaarwisseling. Bij een nieuw jaar dus (1-1) is de uithaalcode dan ook 1(letter voor desbetreffende product).
Verder geldt natuurlijk altijd de 4e in de rij actie bij de kassa, krijg je een tas verse groenten en fruit mee naar huis als je iets beschimmeld/vies vindt op de groenteafdeling en geldt de Niet goed, geld terug garantie.
Je kan dus bij Jumbo flink je slag slaan, mits je er een goed oog voor hebt
De foto die hier onder staat, was de buit van 4 lokale Jumbo's. De waarde lag om en nabij de 260€, gratis bloemen gekregen én 4 mensen gratis boodschappen bezorgd. Ik heb het leeuwendeel van de spullen naar de voedselbank gebracht. Life is good.
Ben benieuwd, klinkt interessant!
Bij sommige filialen spreek je een medewerker aan, die er dan een sticker opplakt voor bij de kassa. Bij andere filialen geef je het aan bij de kassa. Soms verwijzen ze je door naar de servicebalie, soms wordt er een supervisor bijgeroepen, die het terplekke in de kassa aanslaat..
En dan wisselt ook het beleid nog bij de winkels. De ene winkel doet niet moeilijk en geeft je alles mee, de andere winkel eist weer dat je je gegevens invult op een formuliertje en doet lastig. Soms begrijpelijk, want dr zijn lui die dr echt naar zoeken en alles in dr handen nemen, in het fruit gaan graaien, enz. Dat zijn klanten waar je -naar mijn idee- als winkelier niet blij van wordt. Daar is de regel ook weer niet voor bedoeld, alhoewel sommigen daar anders over denken en het heel normaal vinden om met een karretje over de datumproducten aan te komen en dan stellig beweren dat het normaal winkelgedrag is als ze trots dr blikje tomatenpuree afrekenen a 13ct.
Tis een beetje wat je wilt; je kunt ook gewoon afrekenen als het op de datum is en dan direct naar de servicebalie lopen voor je geld terug.