Kids Vrij abonnement | kinderen reizen gratis!

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 2070
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 21:26

Kids Vrij abonnement | kinderen reizen gratis!

Bericht door Lois »

https://www.lovelycharlotte.nl/kids-vri ... en-gratis/


Ifan vind het fantastisch om met de trein te gaan. Het is al een uitje op zich 😉 Maar toch kies ik zelf vaak voor de auto. Ik vind het reizen met de het openbaar vervoer vrij prijzig en bovendien ook erg onhandig met kinderen. Met het Kids Vrij abonnement is dat verleden tijd!


Mama, gaan we weer met de trein?

De (pers)events die ik bezoek voor mijzelf of met Ifan zijn veelal in Amsterdam. Gelukkig woon ik lekker dichtbij dus hoef ik niet enorm lang te reizen. Als ik naar Amsterdam moet, kies ik over het algemeen voor het openbaar vervoer. Rijden in de binnenstad van Amsterdam is niet mijn favoriete hobby en daarnaast is het parkeren schreeuwend duur.

Ifan vind met de trein, tram of metro gaan al een uitje op zich. Vooral de poortjes vind ‘ie erg leuk. Ik vind het fijn dat hij het leuk vind, maar vind het zelf vooral veel gedoe. Ifan heeft geen eigen OV-chipkaart waardoor we bij elke verschillende vervoerder een nieuw kaartje moeten kopen.


Kids Vrij abonnement

Tot voor kort had ik geen idee dat dit bestond, maar de NS biedt een reisproduct voor kinderen aan waarbij ze gratis mogen reizen. Je kan dit abonnement laten bijschrijven op jouw persoonlijke OV-chipkaart of je kan een eigen OV-chipkaart aanvragen voor je kind(eren).

Ik heb geen persoonlijke OV-chipkaart dus heb ik voor Ifan een eigen OV-chipkaart aangevraagd met daarop het Kids Vrij abonnement. Mocht Dafydd of iemand anders dan met hem reizen zitten we niet met het probleem van verschillende kaarten.


Zo werkt het Kids Vrij abonnement

Met Kids Vrij reizen kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis en onbeperkt met je mee – ook tijdens de spits.

Ieder kind reist met zijn eigen OV-chipkaart.
Kinderen reizen onder begeleiding van een meereizend persoon van 12 jaar of ouder.
Kids Vrij is ook te gebruiken in de bus, tram en metro in heel Nederland. Kinderen van 4 tot en met 11 jaar krijgen dan automatisch 34% korting.


Hoe vraag je het Kids Vrij abonnement aan?

Je gaat naar de website van het NS Kids Vrij abonnement. Hier klik je op ‘Beste Direct’. Bij de volgende stap heb je de mogelijkheid om het Kids Vrij abonnement als bij-abonnement aan te vragen. Er wordt aangegeven dat je ter verificatie € 0,01 per jaar betaalt voor het abonnement.

Bij stap 2 kan je het nummer van de bestaande OV-chipkaart invullen of een nieuwe kaart aanvragen. De kosten hiervoor zijn € 7,50 en je hebt er een digitale pasfoto voor nodig. Ik koos voor een nieuwe OV-chipkaart met het Kids Vrij abonnement.

Hierna kan je een digitale pasfoto uploaden voor op de OV-chipkaart. Er staan duidelijke eisen waar de foto aan moet voldoen. Je hoeft de foto zelf niet helemaal goed uit te snijden, dit kan je op de website doen. De website geeft zelf ook aan of de foto geschikt is of niet.

Hierna is het een kwestie van invullen van je gegevens, een ingangsdatum kiezen en klaar! Nu kan jouw kind gratis met de trein reizen 🙂


Kende jij het Kids Vrij Abonnement van de NS al?
Groetjes, Lois
Plaats reactie