Tip: 50 e-books lezen met de VakantieBieb-app

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 2070
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 21:26

Tip: 50 e-books lezen met de VakantieBieb-app

Bericht door Lois »

Lezen is heerlijk en al helemaal als het vakantie is. Voor de zomer lanceert de Online Bibliotheek de gratis VakantieBieb-app waarin je 50 e-books krijgt om lekker te lezen tijdens de zomervakantie. Je hoeft alleen maar de app op je mobiel of tablet te zetten om te lezen. Ik vertel je er graag meer over en ik geef je mijn leestips!

Zoals je weet lees ik graag. Als ik wil ontspannen, pak ik het liefst een boek. Thuis, maar al helemaal als ik vakantie heb. Hele dagen lezen, lekker rustig wakker worden met een boek, de tijd totaal vergeten en mezelf verliezen in een verhaal. Daarnaast is het ook echt bewezen dat je tot rust komt door te lezen. Je hartslag daalt, spierspanning neemt af en je stressniveau daalt. Je ontspant dus écht. En dat is vooral tijdens een vakantie natuurlijk heel fijn. Ook maakt lezen gelukkiger en je inlevingsvermogen wordt vergroot, net als je creativiteit. En daarnaast is het natuurlijk gewoon hartstikke léuk om te lezen. Ik kan mezelf helemaal verliezen in een roman, of juist wat nieuws leren van een informatief boek. Of geïnspireerd raken. Misschien hoef ik je helemaal niet uit te leggen waarom lezen zo heerlijk is, maar als ik je nog over de streep moet trekken, dan probeer ik dat met alle liefde.

Het mooie met de ‘techniek van tegenwoordig’ is dat je door e-books ook echt overal en altijd kan lezen zonder een grote tas met boeken mee te slepen. Zin om te lezen? App downloaden en gaan. Hoe fijn!

De VakantieBieb-app

Helemaal leuk en relaxed is dus de Vakantiebieb, een gratis app voor op je mobiele telefoon of tablet van de Online Bibliotheek waarin je gratis 50 e-books vind, voor jong en oud. Het is een cadeautje voor zowel leden als niet-leden van de Bibliotheek en je vindt er van alles: van thrillers tot chicklit en van literatuur tot kinderboeken. Je kan dan dus echt overal lezen, ook als je geen boeken of een e-reader bij je hebt.

Het is heel simpel: je installeert gewoon de VakantieBieb-app via de App Store of Google Play en dan kan je meteen beginnen met lezen! De app werkt makkelijk en eenvoudig. Je kan er niet mee op je e-reader lezen, maar op je telefoon of tablet werkt het supergoed. De app houdt bij waar je gebleven bent, je kan zelf de grootte van de tekst bepalen en je kan ook makkelijk een nachtstand aanzetten, bijvoorbeeld. Je kan alles lezen tot en met 31 augustus.

Vakantieluisteren

Voor deze zomer is ook Vakantieluisteren gelanceerd: in de LuisterBieb-app kan je ook als je niet lid bent van de bieb een selectie luisterboeken beluisteren op je telefoon of tablet. Ik ben zelf net begonnen met luisterboeken en al moest ik er even aan wennen, ik vind het óók heerlijk om een boek te luisteren. Dus de Luister-Bieb-app ga ik ook zeker uitproberen deze zomer.
Wat ik lees en mijn tips

Ik ben nu zelf ‘Mag ik even iets tegen je aanhouden’ van Japke-d. Bouma aan het lezen. Mijn aanraders zijn verder sowieso ‘Ik moet nog even kijken of ik kan’ van Liesbeth Smit en ‘Ach, moedertje’ van Hugo Borst. Ik wil zelf ook graag nog ‘Broertje’ van Michael Berg lezen. Genoeg vermaak dus voor de komende zomer, ik zit niet meer om een boek verlegen in ieder geval.

Klik hier om de app gratis te downloaden.
https://www.onlinebibliotheek.nl/vakant ... ca#bv-1282

Wat ga jij lezen in de VakantieBieb-app?

https://cynthia.nl/lifestyle/tip-50-e-b ... ebieb-app/
Groetjes, Lois
Plaats reactie